Dieta bananowa – zasady, efekty i zalety

Interesuje Cię dieta bananowa ?... Marzy Ci się piękna, szczupła sylwetka? Od lat próbujesz schudnąć, ale nie widzisz zadowalających efektów? Chcesz zwiększyć swoją pewność siebie, przyciągać spojrzenia innych, którzy będą uważać Cię za niezwykle atrakcyjną? A jednocześnie ważne jest też dla Ciebie zdrowie i nieustannie borykasz się ze stresem?

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Istnieje zdrowa dieta, która nie tylko pomoże Ci szybko schudnąć i zachwycać piękną sylwetką, ale także znacznie obniży poziom Twojego stresu, przywróci organizmowi równowagę i pozytywnie wpłynie na zdrowie.

Mowa o niezwykle skutecznej japońskiej diecie bananowej.

Zainteresowana? Chcesz dowiedzieć się o niej więcej? Koniecznie więc czytaj dalej. 

Kto wymyślił japońską dietę bananową?

Japonia słynie ze szczupłych, zdrowych i długo młodo wyglądających osób. Nie bez przyczyny, Japończycy bowiem znają metody, które pomagają im utrzymać nieskazitelny wygląd. Wszystko zawdzięczają odpowiedniej pielęgnacji oraz diecie.

banany

Zdrowa dieta bananowa została wymyślona przez japońskiego lekarza Hitoshi Watanabe oraz jego żonę Sumiko, która jest farmaceutką. 

Jako ludzie związani z medycyną doskonale wiedzieli, jakie właściwości ma banan, jak wpływa na organizm człowieka i dlaczego warto zastosować go w diecie. 

Dlaczego akurat banany?

Ta skuteczna dieta odchudzająca i odstresowująca swoje efekty zawdzięcza bananom. Ile kalorii ma banan? Niewiele, bo około 88,7 kcal w 100 g.

Banan średniej wielkości waży zazwyczaj około 120 g, więc ma w sobie około 105 kcal. 

A zawiera bardzo dużo cennych dla zdrowia właściwości.

  • Zawierają dużą ilość potasu – banany zawierają w sobie bardzo dużą ilość potasu. W jednym bananie znajduje się aż 358 mg tego pierwiastku. Dzięki temu doskonale obniżają ciśnienie tętnicze oraz wpływają na uspokojenie i zniwelowanie stresu. Nawet Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) zaleca spożywanie bananów w celu zmniejszenia ryzyka wystąpienia nadciśnienia tętniczego. Dodatkowo potas przyczynia się do doprowadzania tlenu do mózgu, co wspomaga go podczas wysiłku intelektualnego.
  • Obniżą poziom cholesterolu – banany, zwłaszcza niedojrzałe, mają w swoich włóknach dużo pektyn, który jest jednym z rodzajów błonnika pokarmowego i pomaga obniżać cholesterol.
  • Mają wysoki indeks glikemiczy – w związku z czym nie powinny być spożywane przez cukrzyków.
  • Zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów – banany chronią zwłaszcza przed nowotworem nerek, a zielone banany, w których występuje skrobia oporna chronią przed innymi typami nowotworów, w szczególności przed rakiem okrężnicy. 
  • Mają dużą wartość energetyczną - zjedzenie jednego banana momentalnie usunie przemęczenie i senność, doda dużo energii.
  • Zawierają liczne witaminy: A, C, E, K oraz z grupy B, a także magnez, fosfor, wapń i tryptofan – wszystkie te witaminy i minerały podnoszą odporność organizmu na stres oraz łagodzą jego skutki. A szczególnie tryptofan, czyli rodzaj proteiny przetwarzanej przez organizm w serotoninę, która ma właściwości poprawiające humor, odprężające oraz relaksujące.
ile kalorii ma banan

Czemu dieta bananowa odchudza ?

Banany zawierają w sobie dużo błonnika, który syci na długo i niweluje uczucie głodu, a także skrobię oporną, która nie jest trawiona do glukozy, tylko rozkłada się w jelitach, w których to ulega procesowi fermentacji.

Podczas tego procesu skutecznie wypełnia jelita, zapewniając na długo uczucie sytości. Błonnik i skrobia oporna pozwalają mniej jeść, niwelują poczucie głodu, ale równocześnie dzięki innym właściwościom bananów nie stracimy energii.

Nie będziemy odczuwać wzdęć, a proces trawienia poprawi się, dlatego banany to idealna dieta na brzuch.

Warto wiedzieć: trenerzy personalni również pozytywnie wypowiadają się na temat tej diety. 

Czy można jeść także suszone banany?

Banany suszone mają więcej kalorii, bo 385 w 100 gramach. Są jednak dużo zdrowszą alternatywą niż słodycze, batoniki, chipsy czy inne niezdrowe przekąski, zwłaszcza dlatego, że smaży się je na oleju kokosowym, który ma dużo dobroczynnych właściwości odżywczych. 

suszone banany

Banany suszone mają trzy razy więcej potasu, magnezu, wapnia i fosforu niż banany świeże. Tak samo są źródłem witamin A, D, E, K i B. Dodatkowo zawierają serotoninę korzystnie wpływającą na samopoczucie i nastrój. 

Warto wiedzieć: jednak suszone banany warto przygotować samemu, bo te sklepowe mogą zawierać w sobie dużo konserwantów.

  • banany suszone w piekarniku – banany pokroić na szerokość około 3-5 mm, wyłożyć na papier do pieczenia i suszyć w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach w temperaturze 58° C. Po 4 godzinach obrócić na drugą stronę i suszyć tyle samo czasu.
  • banany smażone na patelni – banany można też smażyć na patelni w oleju kokosowym. Należy pokroić je na małe plasterki, na patelni rozgrzać olej kokosowy i smażyć banany na niewielkim ogniu przez 2 minuty z każdej strony. Po usmażeniu wyłożyć na talerz, posypać cynamonem i odczekać do ostygnięcia.

Dieta warzywno owocowa

dieta warzywno owocowa

Warto wiedzieć: dieta warzywno-owocowa skutecznie wyeliminuje poczucie głodu, bazuje ona na posiłkach składających się z bananów, płatków owsianych i miodu, a także na dużej ilości wody i dodatku warzyw. 

Doskonale oczyści z toksyn, zwiększy odporność, zniweluje stres, doda energii i pozwoli na szybką utratę kilogramów. Jest idealną odpowiedzią na to, jak zachować zdrowe odżywianie.

Możemy wybrać 3 rodzaje diety bananowej:

dieta bananowa 3-dniowa

Podczas niej w ciągu 3 dni można stracić 3 kg. Należy jeść 3 banany w ciągu dnia, wypijać 3 szklanki mleka, a dodatkowo pić minimum 2 litry wody. 

Warto wiedzieć: ta dieta jest bardzo rygorystyczna, ale szybko oczyszcza i pozwoli na efektywną utratę kilogramów.

dieta tygodniowa

pozwala na utratę jeszcze większej ilości kg. Trzy razy dziennie należy jeść posiłek oparty na bananie, miodzie i płatkach owsianych (lub jogurcie).

Między posiłkami można zjeść małe jabłko 2 razy dziennie i należy wypijać około 2 litrów wody.

Można przygotować posiłki: pół banana wymieszać z jogurtem i łyżką miodu lub przygotowywać sobie owsiankę z bananem i miodem, a także placki bananowe z płatkami owsianymi zawierające w sobie tylko 3 składnik – banany, owsiankę i jajko.

dieta bananowa 30-dniowa 

 to najmniej rygorystyczny wariant. Polega ona na tym, że na śniadanie trzeba zjeść dużego banana i popić go szklanką niegazowanej wody. I tyle.

Przez resztę dnia jemy to, co chcemy. O godzinie 15 zaleca się zjeść kostkę czekolady, a ostatni posiłek powinien być jedzony do 20:00.

Warto wiedzieć: należy także dużo pić, minimum 2 litry wody dziennie.

Jedyne ograniczenia to zakaz spożywania alkoholu, zmniejszenie ilości jedzenia nabiału oraz odstawienie słodyczy z wyjątkiem 1 kostki czekolady dziennie.

Taka dieta na odchudzanie jest zdrowa i efektywna.

Dieta bananowa – zasady, efekty i zalety
5 (100%) 25 głosów

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz