fbpx

Jak schudnąć z brzucha – 7 prostych kroków

Coraz częściej - zarówno kobiety, jak i mężczyźni - dużym problemem oraz uciążliwością okazuje się brzuch, który nie zawsze jest idealnie płaski.

Tym samym, nieco bardziej okrągły sprawia, że znacząca ilość osób w XXI wieku zamyka się w sobie, odczuwa spory dyskomfort, a także boi zawierać nowe znajomości, bądź przyjaźnie.

To wszystko właśnie jest spowodowane krągłościami oraz otyłością. Mimo to zawsze należy pamiętać, iż nie każdy jest perfekcyjny, a co za tym idzie - również i brzuch nie musi być płaski.

Z drugiej strony jednak istnieją różne sposoby, które umożliwiają pozbycie się nadmiernej tkanki tłuszczowej zlokalizowanej w brzuchu oraz uzyskanie możliwie jak najlepszych efektów. Zapewne jednak wciąż zadają sobie pytanie: jak schudnąć z brzucha? To proste!

Przyczyny i problemy otyłości

otylosc

Problemów związanych z nadwagą nie da się zliczyć. Podobnie jest jednak z - jak się okazuje - samymi przyczynami takiego stanu zdrowia (i wyglądu).

Są osoby, które posiadają wręcz podręcznikowy stan zdrowia, a mimo to zmagają się z dodatkowymi kilogramami.

Z drugiej strony jednak nie zawsze otyłość bierze się z nadmiernego jedzenia bądź niezdrowego trybu życia. Najczęściej ma ona bowiem związek z licznymi dylematami metabolicznymi, cukrzycą, chorą tarczycą oraz wieloma innymi chorobami.

Każdy kryzys i - co za tym idzie - otyłość można zażegnać. Potrzebne są do tego dobre chęci oraz zapał.

Jak schudnąć z brzucha?

Metod jest wiele, jednak nie wszystkie okazują się skutecznie, bowiem niejednokrotnie dochodzi do potocznego "zmarnowania" czasu, zapału, a także sił. Nie zawsze tak musi być. Wśród sposobów znajdują się między innymi:

  • unikanie niezdrowej żywności oraz napojów słodzonych;
  • dieta na brzuch - spożywanie pokarmów bogatych w błonnik;
  • sprawdzanie składów jedzonych produktów;
  • odpowiednie ćwiczenia oraz nieco więcej ruchu.

Odżywaj się zdrowo, unikaj fast-foodów

fastfood

Pierwszą oraz najważniejszą poradą na pytanie "jak schudnąć z brzucha" jest przede wszystkim - jak sam tytuł wskazuje - unikanie i powstrzymywanie się przed nadmiernym jedzeniem w barach szybkiej obsługi bądź też produktów smażonych, posiadających liczne konserwanty i opierających się na składnikach chemicznych.

Czytaj również:  Czy trening aerobowy wspomaga odchudzanie?

To wszystko sprawia, iż tłuszcz odkłada się, bowiem przemiana materii nie jest w stanie go spalić.

Bardzo ważną kwestią jest również to, aby unikać cukrów, które - jak wskazują badania - posiadają wyjątkowo szkodliwy wpływ na metabolizm, a także spożywane w nadmiernych ilościach są w stanie uszkodzić wątrobę.

To właśnie jego nadmiar coraz częściej sprawia, iż duża ilość fruktozy zwiększa nagromadzoną tkankę tłuszczową brzucha.

Unikaj spożywania alkoholu

alcohol

Nie bez powodu często zaokrąglony brzuch (szczególnie u mężczyzn) nazywany jest piwnym.

Jeśli nie chcesz być jego "posiadaczem", zrezygnuj z napojów alkoholowych, bowiem codzienne jego spożycie sprawia, że tłuszcz jest magazynowany w talii.

Jedz duże ilości błonnika

blonnik

Spożywanie posiłków bogatych w błonnik pozwala utracić wagę oraz zmniejszyć własny brzuch.

Według badań najbardziej skuteczny jest błonnik rozpuszczalny, prowadzący do szybkiego zmniejszenia się ilości tłuszczu brzucha. Dobrym jego źródłem są między innymi rośliny strączkowe.

Wykonaj odpowiednie badania

badania

Pamiętaj, że otyłość często może być spowodowana przez wiele poważnych chorób, w tym cukrzycę oraz chorą tarczycę.

Sprawdź, czy nie chorujesz, nim rozpoczniesz stosowanie diet i ćwiczeń.

Pij ocet jabłkowy

ocet jablkowy

Jak schudnąć z brzucha? Otóż spróbuj wprowadzić do własnej diety tak zwany ocet jabłkowy, który posiada niezwykłe wręcz korzyści zdrowotne.

Jeśli natomiast jesteś diabetykiem (chorujesz na cukrzycę) - ocet ten pozwala obniżyć poziom cukru we krwi.

Wbrew wszelkich opinii, jest on w pełni bezpieczny. Zawiera związek, inaczej mówiąc kwas octowy, który znacznie zmniejsza magazynowanie tkanki tłuszczowej w obrębie jamy brzusznej.

W zależności od wieku oraz płci zaleca się picie od jednej do dwóch łyżeczek octu rozmieszanego w szklance wody.

Ocet można pić 1-3 razy dziennie i co najważniejsze jest on bezpieczny dla większości ludzi.

Unikaj stresu

stres

Stres jest cichym zabójcą oraz największym wrogiem każdego człowieka. Może on powodować magazynowanie się tłuszczu w talii oraz wyzwalanie kortyzolu zwiększającego z kolei apetyt.

Czytaj również:  Jak szybko schudnąć – 35 sposobów na spalanie tłuszczu w 2019

Warto więc unikać stresujących sytuacji albo - w miarę możliwości - uodpornić się. Skuteczne coraz częściej okazują się medytacje, a także praktykowanie Yogi.

Każdy jednak inaczej radzi sobie ze stresem, za pomocą muzyki, filmów, biegania. Ważne jest jednak, aby nie podjadać!

Wyłącz telewizor!

wylacztv

Nie samymi serialami człowiek żyje. Nie bój się więc chwyć pilota w dłoń i wyłącz telewizor.

Nie warto bowiem zamartwiać się własną tuszą przy akompaniamencie seriali. Czasem należy wyjść na świeże powietrze, aby zrobić pierwszy krok w stronę właściwego wyglądu.

Ruch jest dobry na wszystko, dlatego, jeśli nie masz kondycji, rozpocznij swoją przygodę z aktywnością fizyczną od początkowych spacerów.

W zależności od predyspozycji mogą być one krótkie, bądź też dłuższe. Stopniowo jednak należy zamieniać je w marsz, trucht, a następnie bieg.

Czasem możesz również wybrać się na siłownię albo poćwiczyć w domu! Odchudzanie brzucha nie jest trudne!

Jak schudnąć z brzucha – 7 prostych kroków
5 (100%) 14 głosów

Dodaj komentarz