4 proste ćwiczenia na dolne partie brzucha

Zwiększenie aktywności fizycznej jest podstawowym krokiem do uzyskania wymarzonej sylwetki. Wiele kobiet stosuje różnego rodzaju diety, lecz pomimo tego nie potrafią skutecznie schudnąć, bo jak wiadomo, pozbycie się tłuszczu w niektórych partiach ciała wymaga znacznie więcej pracy.

W dzisiejszym poradniku skupimy się na brzuchu, a konkretniej na jego dolnych partiach. Jest to bowiem miejsce najbardziej podatne na odkładanie się tłuszczu. Oto 4 proste ćwiczenia na dolne partie brzucha, które pomogą ci wzmocnić mięśnie i przyspieszą proces spalania tłuszczu.

Rowerek + ruchy ramion

rowerek

Jedno z ćwiczeń, podczas którego koncentrujemy się na mięśniach skośnych, poprzecznych oraz biodrowo-lędźwiowych. Należy wykonywać je płynnie i wolno, jednorazowo od 3 do 5 powtórzeń naprzemiennie jedną i drugą nogą.

  1. Połóż się na plecach, ułóż ręce pod głową, a następnie przyciągnij kolana do klatki piersiowej. Poleż w tej pozycji chwilę, tak by dobrze rozluźnić ciało i wyprostować kręgosłup.
  2. Lekko unieś górną partię ciała, wyginając przy tym tułów. Następnie wyprostuj jedną nogę i skieruj prawy łokieć w stronę lewego kolana, rozwierając drugi łokieć na zewnątrz. Pozostań w tej pozycji chwilę, aby mięśnie pozostawały napięte.
  3. Skieruj lewy łokieć w stronę prawego kolana, tak jak to miało miejsce w poprzednim kroku. Podczas przekręcania tułowia z jednego boku na drugi, pamiętaj, aby nie opuszczać górnej części pleców!
  4. Powtarzaj ćwiczenie od 3 do 5 razy, po czym daj sobie chwilę na odpoczynek (najlepiej 2-3 minuty) i dobrze rozluźnij ciało.

Należy zapamiętać:

  • podczas wykonywania tego ćwiczenia łokieć, który znajduje się na dole nie może dotykać podłogi,
  • wykonując skręty ciała nie kołysz się na boki,
  • staraj się maksymalnie wydłużać jedną część talii, podczas skręcania drugiej.

Nożyce

nozyce

Nożyce to bardzo popularne i łatwe ćwiczenia na mięśnie brzucha. Można wykonywać je zarówno w wersji pionowej, jak i poziomej. Doskonale pobudzają pracę mięśni i pozwalają w dość krótkim czasie osiągnąć pożądane efekty.

Wersja pionowa

  1. Połóż się na plecach, nie zapominając o tym, by kręgosłup dobrze przylegał do podłogi. Wyprostuj nogi i unieś je lekko do góry, pod kątem 30-45 stopni. Pozostań chwilę w takiej pozycji, napinając mięśnie brzucha.
  2. Unoś nogi na przemian w górę i w dół, nie zapominając o napinaniu mięśni brzucha.
  3. Wykonaj od 10 do 30 powtórzeń ćwiczenia i odpocznij przez kilka minut. W zależności od kondycji możesz wykonać jeszcze kilka takich serii.

Wersja pozioma

Ten rodzaj nożyc różni się od poprzedniego sposobem ułożenia nóg podczas tzw. wymachów.

  1. Leżąc na plecach unieś wyprostowane nogi w taki sam sposób jak w poprzedniej wersji ćwiczenia. Następnie rozchyl nogi na boki.
  2. Prawą nogę kieruj w lewą stronę, a lewą nogę w prawą. Podczas wykonywania tego ćwiczenia wymachujemy nogami w boki tak, by "przecinały powietrze". Lewa noga naprzemiennie z prawą, muszą znajdować się jedna nad drugą.
  3. Tak samo, jak w przypadku poprzedniej wersji nożyc, wykonaj 10 do 30 powtórzeń, po czym daj sobie czas na odpoczynek.

Przyciąganie kolan do klatki piersiowej

przyciaganienog

Bardzo proste i nieskomplikowane ćwiczenia na dolne partie brzucha. Nie wymagają zbyt wiele wysiłku, a doskonale wpływają na dolne mięśnie brzucha.

  1. Ułóż się płasko na plecach i rozłóż obie ręce w bok, tak by ciało utworzyło kształt litery T.
  2. Maksymalnie unieś nogi do góry, a następnie ugnij kolana, tak by tworzyły kąt 90 stopni.
  3. W takiej pozycji przyciągnij kolana do klatki piersiowej, zginając kręgosłup i napinając mięśnie brzucha.
  4. Powróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj te ruchy od 10 do 20 razy, po czym odpocznij kilka minut. Możesz wykonać kilka serii tego ćwiczenia, w zależności od indywidualnych potrzeb.

Unoszenie nóg

unoszenie nog

Następne ćwiczenia na brzuch to naprzemienne unoszenie nóg z pozycji leżącej. Tak jak w pozostałych przypadkach, również są to łatwe ćwiczenia, niewymagające dodatkowego sprzętu.

  1. Połóż się płasko na podłodze i ułóż ręce wzdłuż ciała.
  2. Złączone nogi unoś do góry, tak by finalnie tworzyły z ciałem kąt 90 stopni.
  3. Opuszczaj złączone nogi w dół, zatrzymując je na kilka sekund nad podłogą.
  4. Ponownie unieś nogi do góry. Powtarzaj te ruchy od 5 do 20 razy, a następnie zrób sobie kilkuminutowy odpoczynek. Możesz powtórzyć ćwiczenie w kilku seriach.

Zaprezentowane ćwiczenia na dolne partie brzucha są doskonałym uzupełnieniem diety i pozwalają w dużo szybszym tempie pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej. Ponadto, ćwiczenia na brzuch wzmacniają mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy. Pomagają zatem w odchudzaniu oraz utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej.

Jeśli więc nadal zadajesz sobie pytanie "jak schudnąć z brzucha?", stosuj dietę i odpowiednie ćwiczenia, a efekty pojawią się szybciej niż się tego spodziewasz.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz