fbpx
.st0{fill:#FFFFFF;}

Jak schudnąć w tydzień ? 5 rzeczy, które musisz wiedzieć 

Wiele jest powodów, dla których chcemy schudnąć w jak najkrótszym czasie. Specjalna okazja lub po prostu chęć nagłej zmiany - każdy powód jest dobry, by zrzucić zbędne kilogramy, a tym samym wprowadzić nowe, zdrowe nawyki żywieniowe.

#1

Brakuje Ci pomysłów na śniadanie? W tym poradniku znajdziesz 50 pysznych i zdrowych przepisów na koktajle na śniadanie do 350 kcal (świetne rozwiązanie dla osób na diecie odchudzającej).

Oto krótki poradnik na temat tego, jak skutecznie schudnąć i bez większego wysiłku pozbyć się nadmiaru tłuszczu, zaczynając nowy, zdrowszy etap w życiu. Wszystko to zaledwie w tydzień!

Pij dużo wody mineralnej i jedz w regularnych odstępach czasu

pic wode

Podczas diety powinno się wypijać od 2 do 3 litrów płynów dziennie. Jest to najlepszy sposób na przyspieszenie przemiany materii oraz pozbycie się z organizmu wszelkich toksyn.

Niegazowana woda mineralna to najlepszy napój odchudzający. Zawiera bowiem dużo soli mineralnych, takich jak np. potas czy wapń, które doskonale regulują ciśnienie.

Ponadto woda nie zawiera kalorii i redukuje uczucie głodu. Jak szybko schudnąć? Jednym zdaniem - pij wodę!

Wiele osób bagatelizuje fakt, iż jedynie regularne spożywanie posiłków sprawi, że odchudzanie będzie przynosiło widoczne efekty.

Kiedy posiłki dostarczane są nieregularnie, metabolizm automatycznie zwalnia, a w organizmie gromadzone są "zapasy" w postaci tłuszczu.

Jedz co 3-4 godziny, wtedy przemiana materii będzie działać prawidłowo, posiłek zostanie szybko strawiony, a Ty zrzucisz zbędne kilogramy!

Unikaj soli

chipsy

Sól to jedna z najczęstszych przyczyn braku postępów w odchudzaniu. Jest to produkt, który powoduje zatrzymanie wody w organizmie, a co za tym idzie, waga nie może spaść w dół.

Podczas diety należy zrezygnować całkowicie z wszelkich produktów zawierających nadmiar soli, takich jak:

  • paluszki solone,
  • ​krakersy,
  • czipsy,
  • słone wędliny,
  • gotowe zupy itp.
Czytaj również:  Blendery do koktajli – Jak wybrać najlepszy blender do smoothie 2021


Rezygnacja z wyżej wymienionych przekąsek znacznie przyspieszy proces odchudzania, ale nie na tyle, by efekty były widoczne już po tygodniu.

W tym celu, należy również zrezygnować z nadmiernego dosalania potraw, a zamiast tego stosować zamienniki w postaci różnych przypraw, takich jak np.:

  • oregano,
  • bazylia,
  • tymianek.

Przyprawy te nie tylko nadają wyśmienity smak, ale również wspomagają przemianę materii.

Przyrządzaj koktajle odchudzające

koktajle

Koktajle odchudzające to smaczne i zarazem niskokaloryczne napoje, pomagające skutecznie spalać tłuszcz oraz zmniejszyć głód.

Mogą być rozcieńczane z niegazowaną wodą mineralną, ale ważne, by nie dodawać do nich cukru. Koktajle można przyrządzać zarówno z owoców, jak i warzyw.

Jeśli myślisz jak schudnąć w tydzień, nie pozbawiając się małych przyjemności, koniecznie wypróbuj taki napój.

Poniżej prosty przepis na pyszny i orzeźwiający koktajl odchudzający z grejpfruta, ananasa i pomarańczy.

Składniki:

  • grejpfrut
  • cytryna
  • pomarańcza
  • ananas
  • woda mineralna

Wyciśnięty sok z grejpfruta należy zmieszać z sokiem z połowy cytryny i połowy pomarańczy.

Do tego dodać kilka plastrów ananasa i pół szklanki wody mineralnej. Całość zmiksować i podawać schłodzone.

Ogranicz ilość białka w diecie

mieso

Dieta wysokobiałkowa sprzyja wzrostowi wagi, dlatego chcąc schudnąć, należy zmniejszyć ilość białka do niezbędnego minimum. Zamiast spożywać tłuste mięsa, smażone na oleju, zastąp je następującymi produktami:

  • jogurt - pobudza przemianę materii, ma niski indeks glikemiczny, zawiera niewielką ilość
  • jajka - niskokaloryczne i bogate w pełnowartościowe białko.

Do wymienionych produktów można dodać jeszcze kefir, mleko czy chude wędliny.

Ruszaj się!

ruszaj sie

Nie od dzisiaj wiadomo, że jedną z najskuteczniejszych form utraty wagi jest wysiłek fizyczny.

Jak schudnąć w tydzień? Wystarczy zaledwie pół godziny wytężonego ruchu w ciągu dnia, aby spalić zbędne kalorie.

Jedną z najlepszych form aktywności fizycznej dla osób chcących schudnąć, a nie chcą stosować zbyt wyczerpujących ćwiczeń jest np. jazda na rowerze czy też pływanie. Dodatkowo zaleca się też ćwiczenie brzuszków oraz przysiadów.

Czytaj również:  Otyłość brzuszna - przyczyny i leczenie

Na koniec lista niezbędnych produktów, których włączenie do codziennej diety skróci czas oczekiwania na jej efekty do minimum:

Pomidory

  • zapobiegają zatrzymywaniu wody w organizmie,
  • są niskokaloryczne,
  • sok pomidorowy reguluje poziom cukru we krwi.

Ananas

Zawiera duże ilości witaminy C, potas, a także - naturalny enzym pobudzający trawienie i spalający tłuszcz.

Składniki zawarte w ananasie pomagają również w usuwaniu produktów ubocznych przemiany materii.

Grejpfrut

  • wspomaga spalanie tłuszczu,
  • zawiera ogromne ilości witaminy C,
  • zawiera błonnik,
  • przyspiesza przemianę materii.

Soja

  • obniża poziom cholesterolu,
  • jest źródłem białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych,
  • zawiera błonnik,
  • przyspiesza metabolizm,
  • ma niski indeks glikemiczny - jest sycąca, a nie tuczy!

Zielona herbata

  • przyspiesza i wspomaga trawienie,
  • usuwa szkodliwe produkty przemiany materii,
  • nie zawiera żadnych kalorii!

Banany

  • duża ilość witaminy C,
  • uzupełniają niedobory potasu i magnezu,
  • zawierają błonnik,
  • przyspieszają metabolizm.

Szpinak

  • zawiera wapń, potas, sód i żelazo
  • działa moczopędnie,
  • działa przeczyszczająco (delikatnie).

Ryby

  • bogate źródło białka, jodu i witaminy B,
  • zawierają kwasy omega-3,
  • kwasy pomagają spalać więcej tłuszczu i glukozy.

Płatki owsiane

  • zawierają błonnik,
  • zapobiegają wchłanianiu nadmiaru tłuszczu,
  • przyspieszają przemianę materii,
  • zawierają witaminę B,
  • poprawiają wygląd cery oraz nastrój.

Porzeczki

  • zawierają największe ilości witaminy C,
  • wspomagają spalanie tłuszczu zawartego w posiłkach.

Podsumowując, jeśli zastanawiasz się jak schudnąć w tydzień bez zbędnych wyrzeczeń, stosuj powyższe porady! Na koniec kilka niezbędnych rad w pigułce:

  1. Codziennie jedz co najmniej 3 porcje warzyw oraz 2 porcje owoców,
  2. Nie smaż potraw, ale piecz je w folii. Unikaj smażonych frytek, postaw na gotowane ziemniaki.
  3. Spożywaj 5 posiłków dziennie, najlepiej regularnie, o stałych porach, co 3-4 godziny.
  4. Pamiętaj, aby nie podjadać pomiędzy posiłkami.
  5. Unikaj słonych oraz słodkich przekąsek.
  6. Wybieraj chude mięso oraz ryby, lecz przyrządzaj je bez tłuszczu, dopuszczalnie z niewielką ilością oleju bądź oliwy z oliwek.
Czytaj również:  Czy trening aerobowy wspomaga odchudzanie?

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}