fbpx

Koktajl z jarmużu – 5 zielonych i zdrowych przepisów

Koktajl z jarmużu...Ceniony już w starożytności jarmuż jest obecnie jednym z najpopularniejszych produktów w zdrowej diecie. Zawiera duże ilości witamin K, A, C i E oraz witaminę B6 i kwas foliowy. Jedna z najstarszych odmian kapusty jest również bogatym źródłem antyoksydantów, neutralizujących wolne rodniki.

Roślina ta jest wręcz idealna dla każdego, kto chce schudnąć, ponieważ jest bardzo odżywcza, a nie zawiera wielu kalorii. To właśnie dlatego w Polsce zapanowała moda na potrawy z jarmużu.

Jak przyrządzić jarmuż tak, aby stał się jednym z ulubionych składników? Najlepiej go zmiksować i przygotować pyszny koktajl odchudzający! Taki posiłek najlepiej spożyć na śniadanie, aby odpowiednio odżywić organizm na cały dzień.

Pobierz i wydrukuj za darmo


Kliknij na zielony przycisk i pobierz za darmo wszystkie 30 przepisów w formacie PDF gotowe do wydrukowania.

SŁODKIE SMOOTHIE Z JARMUŻEM I POMARAŃCZĄ

Orzeźwiający przepis na jarmuż w sam raz na upalne dni. Schłodzone smoothie zawiera porządną dawkę witaminy C i skutecznie podnosi poziom energii. Jest też świetną alternatywą dla dosładzanych słodyczy.

  • Czas przygotowania: 5 minut
  • Smak: dominacja pomarańczy
  • Kiedy pić: z rana
jarmuz przepisy

SKŁADNIKI

  • ​garść jarmużu,
  • dwie pomarańcze,
  • szklanka soku jabłkowego,
  • jagody goji,
  • kostki lodu.

PRZYGOTOWANIE

  • Obierz pomarańcze ze skórki, pokrój na mniejsze kawałki i wrzuć do miksera.
  • Posiekaj jarmuż i dodaj go do środka razem z jagodami goji i kostkami lodu.
  • Całość zalej sokiem jabłkowym i miksuj, aż blender rozdrobni kostki lodu.

POMIDOROWY KOKTAJL Z JARMUŻU

Inne przepisy z jarmużem często nie podkreślają jego ostrawego smaku, który wydobędzie ten zdrowotny koktajl.

Dodane pomidory to duża dawka przeciwutleniaczy, które korzystnie wpływają na układ krążenia. 

Przeciwutleniacze w parze z antyoksydantami zawartymi w jarmużu przeciwdziałają nowotworom, a wytrawny koktajl stanowi miłą odmianę.


  • Czas przygotowania: 5 minut
  • Smak: dominacja pomidora
  • Kiedy pić: wieczorem


przepis na jarmuz

SKŁADNIKI

  • garść jarmużu,
  • 3 pomidory,
  • natka pietruszki,
  • ćwiartka cytryny,
  • pieprz cayenne,
  • pół szklanki wody.

PRZYGOTOWANIE

  • Pomidory sparz wodą, obierz ze skóry i pokrój na małe cząstki, a następnie wrzuć do blendera.
  • Dodaj do nich posiekany jarmuż i natkę pietruszki.
  • Do składników wyciśnij sok z ćwiartki cytryny i zalej je wodą.
  • Całość zmiksuj do uzyskania jednolitej konsystencji i dopraw pieprzem cayenne.

ODŻYWCZY KOKTAJL Z JARMUŻU I BANANA

Zawierające jarmuż przepisy już same w sobie mają dużo białka, natomiast dodając banan otrzymasz doskonały koktajl do spożycia przed treningiem. 

Białko to podstawowy budulec tkanki mięśniowej, a jego prawidłowa ilość w diecie wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej

Ćwiczenia fizyczne to dobry sposób na odchudzanie, należy jednak pamiętać o odpowiednim odżywianiu.


  • Czas przygotowania: 7 minut
  • Smak: dominacja banana
  • Kiedy pić: z rana lub przed treningiem
potrawy z jarmuzu

SKŁADNIKI

  • garść jarmużu,
  • banan,
  • szklanka mleka migdałowego,
  • orzechy (wedle uznania)
  • ekstrakt waniliowy.

PRZYGOTOWANIE

  • Banana obrać ze skórki, pokroić na plasterki i wrzucić do blendera. 
  • Do środka dodać posiekany jarmuż, orzechy i ekstrakt waniliowy.
  • Całość zalać mlekiem migdałowym i miksować, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.

OCZYSZCZAJĄCY KOKTAJL Z JARMUŻU I AWOKADO

Ten koktajl z jarmużu to nie tylko witaminowa bomba, ale również efektywny sposób na detoksykację organizmu.

Spożycie takiego napoju wesprze układ pokarmowy i pozwoli przyspieszyć przemianę materii, co ma kluczowe znaczenie w czasie odchudzania. 

Taki koktajl skutecznie zapobiega również chorobom układu krwionośnego (1) i nerwowego, zwiększając sprawność mózgu i serca.


  • Czas przygotowania: 5 minut
  • Smak: dominacja awokado
  • Kiedy pić: z rana
smoothie z jarmuzem

SKŁADNIKI

  • połówka awokado,
  • garść jarmużu,
  • szklanka jogurtu naturalnego,
  • otręby,
  • garść szpinaku,
  • miód.

PRZYGOTOWANIE

  • Avocado wybierz łyżką do wnętrza blendera.
  • Posiekaj jarmuż i szpinak, a następnie również wrzuć je do środka.
  • Dodaj otręby zbożowe, jogurt naturalny i dosłodź miodem wedle uznania.
  • Całość miksuj aż do uzyskania kremowej konsystencji.

LEKKI KOKTAJL Z JARMUŻU I KIWI

Nie ma to jak koktajl z jarmużu i słodkiego kiwi, które jest powszechnie uważane za jeden z najzdrowszych owoców na świecie.

Takie połączenie zapewnia dużą dawkę witamin kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wspiera również detoksykację, a do tego orzeźwiająco smakuje.


  • Czas przygotowania: 5 minut
  • Smak: dominacja kiwi
  • Kiedy pić: z rana
jak przyrzadzic jarmuz

SKŁADNIKI

  • 3 kiwi,
  • garść jarmużu,
  • maliny,
  • szklanka soku jabłkowego,
  • liście mięty.

PRZYGOTOWANIE

  • Każde kiwi przekrój na pół i łyżeczką wybierz z nich miąższ do wnętrza bledera. 
  • Do środka wrzuć również maliny i posiekany jarmuż.
  • Całość zalej sokiem jabłkowym, dodaj roztarte w palcach liście mięty i miksuj, aż wszystkie składniki zostaną równomiernie rozdrobnione.

Pobierz i wydrukuj za darmo


Kliknij na zielony przycisk i pobierz za darmo wszystkie 30 przepisów w formacie PDF gotowe do wydrukowania.

Koktajl z jarmużu – 5 zielonych i zdrowych przepisów
5 (100%) 2 głosów